Over Quiksilver
Quiksilver is opgericht in het jaar 1969 in de stad Torquay, Australië. Surfen is in Australië éen van de populairste sporten, dit is ook waar Quiksilver zich in eerste instantie op richtte. Australië was uiteraard niet het enige land waar surfen populair was, ook in Hawaï en Japan werd de sport veel beoefend. Quiksilver speelde hier goed op in, want binnen no-time was quicksilver razend populair door het sponseren van grote surfevenementen. Uiteindelijk heeft Quiksilver het Australische Torquay ingeruild voor Huntington Beach, Californië waar nu het hoofdkantoor gevestigd is.
Quiksilver casual
Na vele succesvolle jaren in de surfsport, zag Quiksilver haar kansen ook op andere gebieden. Quiksilver is zich daarna op wintersporten als snowboarden en skiën ook gaan richten op casual kleding. De casual kleding van Quiksilver is van goede betrouwbare kwaliteit en heeft een sportieve uitstraling. Met onze shorts, t-shirts, vesten en mutsen van Quiksilver weet je zeker dat je goed voor de dag komt.
Quiksilver bad & beach
Als je een echte zomerliefhebber bent, dan ben je met de Quiksilver zwembroeken, bikini´s, teenslippers, tank-tops en petten helemaal klaar voor de zomerse dagen. Quiksilver gebruikt voor haar artikelen alleen de beste materialen en gebruiken onder andere bij bepaalde teenslippers gerecycled materiaal, dit komt de planeet ten goede en zo draagt Quiksilver bij aan een beter milieu.
Quiksilver en duurzaamheid
Als merk en als individu heeft Quiksilver altijd een diepe band gehad met de natuur en met de mensen die de producten van Quiksilver ontwerpen, maken, verkopen en gebruiken. Zo ziet Quiksilver duurzaamheid; een balans van respect voor mens en planeet.
Quiksilver erkent hun rol als leiders in de boardriding-gemeenschap en zijn toegewijd aan duurzame vooruitgang op elk niveau. Daarom heeft Quiksilver een langetermijnstrategie ontwikkeld die aansluit bij de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties; een verzameling van 17 onderling verbonden wereldwijde doelen die zijn ontworpen als een "blauwdruk voor het bereiken van een betere en duurzamere toekomst voor iedereen".